McCarthy-féle csoportosítás (4P)
- Termékpolitika (Product) – terméktervezésre, választékra, formatervezésre, csomagolásra, márkapolitikára vonatkozó intézkedések.
- Árpolitika (Price) – költségvizsgálatok, fogyasztói érzékenység elemzések, valamint az árstratégia és ártaktika elveinek meghatározása.
- Értékesítési politika (Place) – azon döntések összessége, amelyek a termékeknek a fogyasztókhoz, illetve felhasználókhoz való eljuttatását biztosítják, és meghatározzák ennek útjait és módszereit.
- Piacbefolyásolás (Promotion) – fő célja a fogyasztók tájékoztatása, befolyásolása és meggyőzése a vásárlás érdekében.
Napjainkban további „3P”
- Emberi tényező (People) – a szolgáltatási szférában különleges jelentőségű tárgyi elemek
- Fizikai környezet (Physical evidence) – különböző szolgáltatások más-más környezetet igényelnek.
- Folyamat (Process) – a minőségnek egyenletes fenntartása komoly szervező munkát igényel.
McCarthy-féle csoportosítás „4P”:
Termékpolitika (Product) – terméktervezésre, választékra, formatervezésre, csomagolásra, márkapolitikára vonatkozó intézkedések.
Árpolitika (Price) – költségvizsgálatok, fogyasztói érzékenység elemzések, valamint az árstratégia és ártaktika elveinek meghatározása.
Értékesítési politika (Place) – azon döntések összessége, amelyek a termékeknek a fogyasztókhoz, illetve felhasználókhoz való eljuttatását biztosítják, és meghatározzák ennek útjait és módszereit.
Piacbefolyásolás (Promotion) – fő célja a fogyasztók tájékoztatása, befolyásolása és meggyőzése a vásárlás érdekében.
Napjainkban további „3P”:
Emberi tényező (People) – a szolgáltatási szférában különleges jelentőségű tárgyi elemek
(Physical evidence) – különböző szolgáltatások más-más környezetet igényelnek.
Folyamat (Process) – a minőségnek egyenletes fenntartása komoly szervező munkát igényel.
Programok kialakítása: Rövid távú feladatokat jelölnek ki. A programok ugyancsak a marketing mix eszköztárával dolgoznak.
Végrehajtás és ellenőrzés: Kiderül tevékenységünk hatékonysága és eredményessége. A piaci alkalmazkodás és befolyásolás alapfeltétele a rendszeres visszacsatolás. Az ellenőrzés feladata, hogy kitérjen a kitűzött célok és a ténylegesen megvalósult helyzet (esetleges) eltéréseinek okaira is, továbbá fel kell vázolnia a „pályamódosításhoz” szükséges intézkedéseket is.
Önnek mi a véleménye?
You must be logged in to post a comment.