Monopolista árképzési módszer a fogyasztói többlet és a holtteher-veszteség egy részének monopolista profittá alakítása céljából. Lényege, hogy a monopólium a potenciális fogyasztókat információközlési szempontból elszigetelt csoportokba sorolja és az egyes csoportoknak különböző – a csoportok minimális rezervációs áraival egyenlő – árakon adja el termékét.
- Elsőfokú vagy tökéletes árdiszkrimináció – olyan árdiszkriminációs technika, ahol minden egyes potenciális fogyasztóval saját rezervációs árát fizettetik meg. Az eredmény – a teljes (kompetitív) fogyasztói többlet, mint monopolista profit realizálódik.
- Másodfokú árdiszkrimináció – olyan árdiszkriminációs technika, ahol az egyes csoportokat magában az értékesítési folyamatban különítik el.
- Harmadfokú árdiszkrimináció – olyan árdiszkriminációs technika, ahol az egyes csoportokat az értékesítési folyamaton kívül különítik el.
Önnek mi a véleménye?
You must be logged in to post a comment.